Netradiciniam ugdymui pasitelkiami šunys

2015 Lapkritis 10 d.

 

Vaikų ugdymo metodika gali būti pati įvairiausia. Pradedant klasikiniais, daugelio pedagogų išbandytais, metodais, baigiant neįprasčiausiomis naujovėmis. Sakykime, užsiėmimais, kuriuose dalyvauja terapiniai šunys.

Kas tokiuose užsiėmimuose svarbiau: šunys ar mokytojai? Įdomi tema ar neįprastos mokomosios priemonės? – paklausėme Lietuvos kinologų draugijos Mokymo centro vadovės Daivos Kvedarienės.

„Užsiėmimuose su šunimis svarbu viskas, todėl turi būti kūrybingas ir lankstus. Turi atsižvelgti į vaikų poreikius ir netgi nuotaiką“, – neabejodama atsako D.Kvedarienė.

Nuo lapkričio mėnesio, kiekvieną penktadienį vakare ir šeštadienį ryte, Vilniaus SOS vaikų kaime vyksta užsiėmimai su šunimis – treti metai tęsiasi projektas „Suteik gyvūnų šilumą vaikams“. Pagal vaikų poreikius, amžių, skirtingą patirtį čia kuriama netradicinė mokymo metodika su specialiai paruoštais šunimis.

„Naujovės visada reikalauja daugiau pastangų. Taip atsitiko ir šiame projekte: iš anksto numatėme užsiėmimų temas, suplanavome, kaip bus įtraukti šunys. Viską nušlifavę pamatėme, kad laukia dar viena užduotis – išmokyti šunis naujų triukų, naujų komandų“, – pasakoja užsiėmimų vedėja.

Penktadieniais ji kartu su Vilniaus universiteto psichologijos daktare, Kaniterapijos asociacijos prezidente Vilmante Pakalniškiene ir savo augintine – auksaspalve retrivere Rėja susitinka su trimis šio kaimelio paauglėmis. Psichologė šiuose užsiėmimuose ne tik padeda užmegzti artimesnį kontaktą, bet stebi, fiksuoja emocinę paauglių būseną.

„Prieš pradėdama užsiėmimus, nežinojau, ko tikėtis, kaip reaguos vaikai, kokių veiklų norės. Tačiau jau pirmoji pažintis parodė, kad galime judėti įvairiomis kryptimis, – sako V.Pakalniškienė. – Veiklas galime parinkti pačias įvairiausias. Jau pirmojo susitikimo metu kilo didelis susidomėjimas šunimi, tai labai nudžiugino. Šuns pagalba kontaktas mezgėsi daug greičiau ir paprasčiau. Šuo tapo puikiu „motyvatoriumi“ ateiti į tolimesnius užsiėmimus. Juk ne dėl užsiėmimų vedėjų vaikai ateis, o dėl šunų. Tai reiškia, kad vaikai ir šuo pajuto tarpusavio ryšį“.

O šeštadieniais SOS vaikų kaime susitinkama su pačiais mažiausiais vaikučiais. Iš pradžių su 2-3 metų trijų vaikų grupe, po to su 4-5 metų vaikais (6 vaikai). Į užsiėmimus su vaikais atsivežami auksaspalviai retriveriai Rėja arba Grotas. Užsiėmimus veda D.Kvedarienė, jai talkina kaniterapijos asistentė Rūta Šukytė. Netrukus šią komandą papildys kaniterapijos savanorė, technologijų mokytoja Jolita Stapurevičiūtė, kuri kaskart pasiūlys vaikams įdomių kūrybinių užduočių.

Taigi užsiėmimų metu bus siekiama ne tik ugdyti vaikų socialinius įgūdžius, bet ir pažintines galias, kūrybingumą. Padedant šunims, bus lavinama ir smulkioji motorika, judesių koordinacija.

„Užsiėmimuose su šunimi sudarome sąlygas pasireikšti įvairiom vaikų kompetencijoms ir, kas ypač svarbu, stengiamės, kad tai vyktų natūraliai, – pasakoja D.Kvedarienė. – Štai praėjusį šeštadienį „virėme“ košę į svečius atėjusiam Grotui (vaikai atrinko žaislines daržoves, dėjo jas dalimis, aptarė, kas tai yra – Red. pastaba)“.

Kaip sakė pašnekovė, vaikai anksčiau tokių „darbų“ nedirbo, nepatyrė daugelio dalykų, kurie mums yra savaime suprantami.

G.Kavaliauskaitės nuotr.